Cap Rock state park and Palo Duro Canyon in Texas - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Gosse en Nellie Kolbeek - WaarBenJij.nu Cap Rock state park and Palo Duro Canyon in Texas - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Gosse en Nellie Kolbeek - WaarBenJij.nu

Cap Rock state park and Palo Duro Canyon in Texas

Door: G. Kolbeek

Blijf op de hoogte en volg Gosse en Nellie

03 Juli 2011 | Verenigde Staten, Houston

In de week van 20 juni met Els en Christiaan naar Cap Rock state park en Palo Duro canyon geweest in de Panhandle van Texas.
Het was een lange reis maar uiteindelijk de moeite waard.
De natuur is prachtig ( zie de kleurvolle spanish skirts in de canyon vallei zo genoemd omdat deze verweerde rotsen op spaanse rokken lijken) en ook hebben we genoten van de Texas musical welke opgevoerd werd in het amphitheater in de canyon. Deze musical behandeld de geschiedenis van Texas, de verdrijving van de indianen (Quanah Parker chief of the Comanches) de eerste rancher in de canyon (Charles Goodnight) en de komst van het moderne leven met de komst van de spoorlijn. Helaas mochten we geen foto's nemen tijdens de musical. Vandaar alleen de foto met de aankondiger. Maar dit was echt een unieke ervaring midden in de canyon.
Voor de rest kun je op de foto's wel zien hoe ruig de natuur daar was.
Donderdags weer terug naar Houston gereden. We hadden geen GPS nodig want we hoefden alleen maar highway 287 te volgen tot aan I45 en dan de interstate 45 verder volgen tot aan Houston. Voordat we wegreden hebben we nog even de Cadillac ranch in Amarillo bezocht.

• 04 Juli 2011 - 12:32

Janny Meima:

Dat ziet er indrukwekkend uit!

Verder alles goed?
    Hart. groet Janny

• 04 Juli 2011 - 16:38

Joke:

Ziet er gaaf uit zeg. Krijg er steeds meer zin in bij het zien van deze beelden ;-)
    Groetjes, Joke

• 05 Juli 2011 - 18:51

Wienan:

Nice!!
    Voordat iedereen geweest is hebben jullie heel wat gezien! (y) :) ;)

• 05 Juli 2011 - 19:37

Gosse Kolbeek:

En dan ben je Texas nog niet eens uit geweest.

• 01 Augustus 2011 - 09:29

Cornelis Kolbeek:

reactie op foto 059:
    `Toe Gosse, doe niet zo gevaarlijk!`..