Zondag 27 juli 2008 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Gosse en Nellie Kolbeek - WaarBenJij.nu Zondag 27 juli 2008 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Gosse en Nellie Kolbeek - WaarBenJij.nu

Zondag 27 juli 2008

Door: GK (pictures provided by: GK)

Blijf op de hoogte en volg Gosse en Nellie

27 Juli 2008 | Verenigde Staten, Houston

Na de kerkdienst hebben we de familie van Raudel ( Vader, moeder en twee kleine zoontjes) uitgenodigd bij ons thuis en hebben samen gegeten en gewandeld in Memorial Park. Zij komen oorspronkelijk uit New York en zijn sinds een paar maanden lid van de OPC in Houston nadat ze naar verschillende andere kerken geweest waren maar daar werd volgens hun niet het zuivere woord van God gebracht. Uiteindelijk zijn ze bij de OPC terecht gekomen waar ze zich nu prima thuisvoelen ondanks dat ze er een half uur voor moeten rijden. Van oorsprong zijn ze katholiek maar door in de bijbel te gaan lezen (wat bij de katholieken niet gewoon is) kwamen ze erachter dat je niet door goede werken zalig wordt maar alleen door geloof in Jezus Christus. Puur uit genade. Het draait niet om de mens maar om God. Ze vinden dat in veel kerken in Amerika het teveel draait om het dienen van de mens in plaats van het dienen van God. (Worshipping men instead of worshipping God). Veel kerken preken de name it claim it theologie. Als je gelooft kun je God alles vragen en Hij geeft je het dan ook. Worshipping God vinden ze wel terug in de OPC. Het was zo een mooie zongdag hoewel het wel een warme wandeling was door Memorial park bij een temperatuur van 35 C in de volle zon. Nadat de gasten vertrokken zijn hebben we nog maar een spelletje woord-rummikub gedaan met Hans. Veel lol hebben we er niet aan beleefd omdat Hans veel beter was in lange woorden maken en dus de meeste punten kreeg.(zie foto) We zijn daarom maar na 1 spel gestopt en lekker vroeg op bed gegaan.

• 28 Juli 2008 - 08:02

Joke.:

Gezellig om met mensen contact te hebben met wie je één bent in het geloof. Zo te horen/lezen doet het jullie goed.
    Tip voor rummikub: misschien eens woorden in het engels proberen?;-) Hans, goed gedaan! Goeie reis dinsdag/woensdag. Ieder op zijn manier een gezellige en mooie vakantie. Vele groeten, Joke.

• 28 Juli 2008 - 10:09

Marja:

Ik sluit me bij Joke aan en wat betreft het woordspel, volgens mij komt het geeneens voor in een woordenboek,maar toch goed gevonden.De zomer is hier eindelijk ook begonnen,dan heeft Hans geen last van temp.schommelingen