De eerste weken in Houston - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Gosse en Nellie Kolbeek - WaarBenJij.nu De eerste weken in Houston - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Gosse en Nellie Kolbeek - WaarBenJij.nu

De eerste weken in Houston

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gosse en Nellie

29 Februari 2008 | Verenigde Staten, Houston

De eerste twee weken zijn we druk bezig geweest met de juiste winkels te vinden en een school voor Hans. We zijn er achter gekomen dat je hier bij iedere supermarktketen een bonuskaart moet aanschaffen anders betaal je 10-20% meer voor je boodschappen.
De verpakkingen zijn wel aan de grote kant. Melk koop je per gallon (=3.87 liter) en koffie per kilo.
Hans hebben we ingeschreven bij de British School Of Houston, ongeveer 12 km bij ons vandaan. Daar kan hij de IB opleiding volgen (International Bacelaureate) Dat zijn de laatste twee jaar van de Highschool wat een internationaal erkend diploma oplevert.

• 29 Februari 2008 - 04:15

Mirjam:

Ah nee pap, niet wéér over die 'gallom' melk...!! Dat weet iedereen onderhand al wel hoor! :P

• 29 Februari 2008 - 04:15

Mir:

gallom = gallon

• 29 Februari 2008 - 10:04

Wienanda Weer :p:

Nice (white) car!! :p
    Hans!! Vet schoolgebouw? of wat is dat op die 2e foto?? Je gaat er iig knap uitzien in je uniform ;)
    Maar niet te vaak buiten de deur eten/snacken he?! (zie je wel, het begint nu al! En jullie zitten er nog maar 2 weken!) Zou niet leuk zijn als jullie meer dan een paar kilo zijn aangekomen tegen de zomer! :P
    Enjoy!!

Ik had gehoopt rustig op te starten met stage eerste 2 weken, maar mag er komende maandag meteen om 8.45u zijn... |-)

• 29 Februari 2008 - 10:54

Marja:

Hee,moet Hans in uniform?!
    En Nellie, kook je zelf ook nog wel es?
    Zal binnenkort es een mailtje sturen naar je .

• 29 Februari 2008 - 12:39

Joke:

Hoi Hans, succes op je nieuwe school. Ziet er ook echt "british" uit, en niet alleen het schoolgebouw, ook de kleding ;-)
    Geeft dat California Pizza eettentje ook
    bonuskaarten???
    Groetjes, Joke

P.S. Da's un schônen auto.

• 29 Februari 2008 - 14:33

Anja:

Leuk, weer nieuwe foto's! Heb net alles van de dropboks gedownload... Alleen 9 feb. is er al af!? :'(
    Hans, suc-7 op school, wel een erg gekleurd gebouw van binnen.
    Mir, lekker aan het zwemmen? Of mag je al dieren gaan verzorgen??? :-D
    Dat de verpakkingen daar groot waren wisten we toch al he? Hoef je niet zo vaak boodschappen te gaan doen? Nog veel bekijks op de fiets mam?
    Iig veel plezier!

xxx Anja

• 02 Maart 2008 - 20:29

Joop En Riet:

Hallo Kolbeekjes
    Fijn dat alles goed gaat met jullie.
    Hans, hoop dat school goed bevalt,en Mirjam al enig idee wat je gaat doen?
    De foto's spreken voor zich ,appartement ziet er ook mooi uit.
    Gr van ons fam Kolijn.

• 04 Maart 2008 - 19:35

Janny:

Hallo allemaal,
    Dat ziet er goed uit! Op en top Amerikaans. Draag je ook al een stropdas Hans? Mooie keuken Nellie. Hoe is het verder kan je de weg al een beetje vinden in de nieuwe omgeving? Hier alles goed. Hartelijke groet, Janny Meima

• 04 Maart 2008 - 19:36

Mees En Corrie.:

Hoi We hebben eigenlijk helemaal geen nieuws. Als we jullie zo bezig zien lijkt het me dat je al aardig ingeburgerd zijn. Hoe bevalt dat schooluniform, geen gezeur wat nu aante doen deze dag. Groeten Corrie en Mees.