Bluebonnet Country Road Trip - zaterdag 12 april - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Gosse en Nellie Kolbeek - WaarBenJij.nu Bluebonnet Country Road Trip - zaterdag 12 april - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Gosse en Nellie Kolbeek - WaarBenJij.nu

Bluebonnet Country Road Trip - zaterdag 12 april

Door: MK

Blijf op de hoogte en volg Gosse en Nellie

19 April 2008 | Verenigde Staten, Houston

Het was een prachtige zaterdag..! De zon scheen al volop toen we ‘s ochtends om 8 uur met de auto richting downtown reden, om vanaf de KBR-tower (waar Gosse’s kantoor zit) met een bus verder te gaan.

De door KBR georganiseerde trip begon met een busreis richting het stadje Chappel Hill, waar ieder jaar een bluebonnet-festival gehouden wordt.

Nu vraagt u zich zeker al af: WAT is ‘bluebonnet’?! Nou, we’re proud to present: de staatsbloem van Texas!! De 'Lupinus texensis' (zie foto’s bij bericht) Een ‘mini-lupien’, volgens papa ;), die hier wordt gekoesterd als een grote schat, zeker wanneer ze in het wild groeien! (Het wordt je èrg duidelijk gemaakt om ze NIET te plukken.. dat is echt een wetsovertreding! :o) Maar zodoende gingen wij mee met de Bluebonnet Country Road Trip, om deze trots van Texas toch maar eens te zien!!

Op de heenweg naar Chappel Hill zagen we veel grote, mooie, Texaanse landerijen. We reden door heuvels. Een erg mooi gezicht! Hoewel we de hele heenreis ‘maar 3 lupientjes’ zagen... ;) Maar het was in ieder geval wel héél wat anders als zo’n drukke, grote stad!
In het historische gedeelte van Chappel Hill stond de hele hoofdstraat vol met kraampjes. Ook op de grasvelden langszij: allemaal kraampjes!
Natuurlijk werden er veel typisch Texaanse spulletjes verkocht, maar ook sieraden, bijzonder mooie schilderijen en er was live muziek van country zangers en zelfs indianen! =) En we hebben gezien hoe popcorn in grote ketels met enòrme hoeveelheden gemaakt wordt, wat natuurlijk het best samen gaat met een flesje home-made beer! Dat weten ze wel aan te prijzen!;)

Vlak na het middaguur ging de trip verder door het glooiende ‘platte’land (;)) richting Washington on the Brazos, waar in 1836 de Declaration of Independence voor Texas is getekend! En JA, onderweg kon gestopt worden voor.......... Bluebonnets!!! :D Voor Nederlandse begrippen ‘maar een grasveldje vol’, maar we hebben toch wat mooie foto’s kunnen maken! Voor de mensen van Aramco was dit natuurlijk een hele belevenis want die zien normaal gesproken alleen maar zand in hun moederland.
Daarna, in Washington on the Brazos, hadden we weer een stop. Daar hebben we een replica bekeken van het huisje waar ooit die verklaring van onafhankelijkheid voor Texas was getekend (1836) en zelfs een èchte rivier (lees: miezerig modderstroompje, je zou denken dat àlles groot is in Texas, maar hier knap je toch wel éven op af.. ;)), de ‘Brazos River’, zien stromen! Langs die ‘rivier’ lag een mooi picknick grasveld waar je even uit kon rusten (want je wordt wel moe van het zitten..?? ;)) en er was een Giftshop en een Visitor Centre over de geschiedenis van het plaatsje. Voordat de bus weer vertrok, zijn er nog groepsfoto’s gemaakt en toen was het: instappen en back to downtown!
Maar.. onderweg nog wèl een paar Longhorns gezien, Texaanse koeien, maar wel echt met héle lange horens!
Die schijnen trouwens best lekker te smaken op je bord...!

Aan het eind van deze trip was het wel erg goed te zien dat de zon hard had geschenen die dag..... :)

• 20 April 2008 - 15:41

Marja:

Zo nellie, die hoed staat je goed.
    Wel een mooi grasveldje trouwens.
    Groetjes Marja

• 20 April 2008 - 20:26

Joke:

De lupienen hebben daar wel een mooier klinkende naam dan hier en ze doen het goed zo te zien (ook al waren het er dan niet veel). Leuk om de foto's te zien, al miste ik de longhorns ;-)
    Gingen er alleen "dow-mensen" mee? Konden je gelijk wat collega's van Gosse leren kennen.

Groetjes, Joke

• 23 April 2008 - 10:55

Anja:

Leuk tripje! Al is dit niks vergeleken bij onze Bollenstreek. Moeten die Texanen maar eens naar hier komen... ;)
    Bestaat er in Amerika geen sunblock??? Om de tekenen van de zon tegen te gaan? :p
    't Is hier daarom ook lekker weer hoor, tegen de 20 graden!
    xxx Anja

• 25 April 2008 - 02:29

MK:

Hoo hoo, lieve mensen!!
    Het is natuurlijk niet gezegd dat dit 'veldje' wat WIJ gezien hebben echt ALLE lupientjes zijn die er in Texas groeien he!!! :O Laat dàt wel even duidelijk zijn! :D Het komt ook vooral omdat de lente nog maar nèt een beetje op gang komt..en dan bloeit er nog niet direct zoveel!!
    Maar sorry dat we de Longhorns niet op de foto hebben, maar dat gaat zo moeilijk vanuit een bus..! ;)
    Misschien komen die later nog! =) En anders... is er altijd nog Google-zoeken..! ;)

• 28 April 2008 - 15:59

Oom Jan - Tante Diny:

Fijn om op jullie site allerlei over jullie belevenissen te mogen lezen en te kunnen zien.
    Wat interessant zo'n trip!

Ontvang onze heel hartelijke groeten,

Oom Jan en tante Diny

• 28 April 2008 - 19:17

Wimenrina:

leuk hoor om jullie uitstapjes te zien en te lezen.
    Gosse gefeliciteerd met je verjaardag he!
    nog veel goede jaren onder Gods zegen gewenst.We weten jullie e-mailadres niet vandaar dat we het maar even zo doen.
    Groeten uit terneuzen waar nu ook alle bomen in bloei staan.