Splashtown - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Gosse en Nellie Kolbeek - WaarBenJij.nu Splashtown - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Gosse en Nellie Kolbeek - WaarBenJij.nu

Splashtown

Door: HK

Blijf op de hoogte en volg Gosse en Nellie

10 Mei 2008 | Verenigde Staten, Houston

Zaterdagmiddag 3 mei ben wudder noah Splashtown gewist. Keer een parkje mee woater jong.. ma de goeiendag!

Maar goed;), Splashtown is een aqua park net buiten Houston, naar het noordwesten, een half uurtje rijden bij ons vandaan.
Toen we aankwamen moesten we vanzelfsprekend eerst een kaartje kopen. Bij de ingang werden alle tassen gecontroleerd van mensen omdat je geen eten en/of drinken van buiten het zwembad mee mocht nemen. En gewoon voor de veiligheid in case iemand het zwembad wou opblazen. Wat dat betreft is het wel goed dat wij ook gecontroleerd werden
Er was een groot zwembad, dat was waarschijnlijk een beetje de 'main pool' denk ik want verder was er geen echt zwembad waar je in kon zwemmen, de rest was glijbanen en wat kleine badjes voor kinderen etc. Rond dat grote bad hebben we onze spullen neergelegd op zo'n ligstoel. Het was die dag weer behoorlijk warm dus we wouden zo snel mogelijk het water in. We konden een van de glijbanen , de Texas Freefall meteen zien van waar wij lagen, dus daar zijn we eerst maar naar toe gelopen. Eerst maar even staan kijken hoe hoog en stijl die is en hoe de mensen die er af gingen het er vanaf brachten.. Die pret was snel voorbij natuurlijk want toen wou ik er zelf ook vanaf. Eerst een trap van 20 meter opgegaan voordat ik boven was. Het was helemaal niet druk als je het vergelijkt met Nederlandse aqua parken, er waren maar 2 mensen voor mij.. Het filmpje bij dit verhaal zegt iets meer dan dit verhaal dus I suggest you'd better take a look at it. Verder zijn we nog van een paar andere glijbanen afgegaan: De meeste waren met een rubberen band of bootje waar je dan met z'n 2-en in moest zitten.
Zie deze sites: http://www.splashtownpark.com/ en
Op die sites kan je nog wat meer foto's zien om een beetje beter beeld te krijgen van het park enzo.
Het was een heerlijke dag om te gaan zwemmen, de hele dag zon en een graadje of 28. We hadden allemaal een beetje een 'sunburn' aan het einde van de dag, maar we hebben wel weer een goed idee om onze familie mee naar toe te nemen van de zomer :D

• 11 Mei 2008 - 11:28

Wienan:

Nice!
    Soort van Aqualandia in Spanje!
    Toch jammer dat alleen papa en mama er zijn als ik kom in de zomer. Of durfden die er ook af? ;)
    :D
    ttyl!

• 11 Mei 2008 - 19:32

Tante Jo:

Wouw Hans, da jie da durfden van zoa'noôgte, hoed zeg. In Mirjam, wao was jie?

• 13 Mei 2008 - 04:06

HK:

Ja soortement van denk ik Wie. Ja papa is er ook wel afgeweest natuurlijk maarja dat was een beetje lastig want dan moest papa helemaal met die camera naar boven en als ie eraf ging werd die camera natuurlijk weer helemaal nat enzo, moest ie z'n arm weer helemaal omhoog houden om die camera watervrij te houden...
    ;)
    ttyl

• 13 Mei 2008 - 19:23

Anja:

Vet dan!!! Ben 2 weken geleden naar Duinrell geweest, Tikibad. Begint er al op te lijken, die hebben ook zoveel glijbanen. Ook een freefall maar Hans, die van jou is nog wel iets groter vrees ik! Puuuuh!!!
    Ik heb inmiddels ook sunburn, ruim 25 graden de afgelopen 1,5 week... :D
    Enjoy!
    xxx Anja

• 14 Mei 2008 - 15:35

Albert:

Dat ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen.. Hans lijkt wel of je haast los komt! Ook goed weer zeg lekker blauwe lucht. Hier begint weer te regenen, wordt weer kouder, en het onweert nu. Lang leve Nederland Hans..

Groeten

• 14 Mei 2008 - 21:43

HK:

Ik kan me vaag een zomermiddag met 10 graden en hagelbuien herinneren......

• 17 Mei 2008 - 19:31

Albert:

hahahahah lang leve de jumbo, lekker vroeg eruit! Maar Hans hoeveel weken vakantie heb je nog? Moet je al weer bijna naar school...?

• 28 Mei 2008 - 06:44

Erik D.:

eej,
    zieke geest die glijbaan, moet ik ook s van af :P

• 16 Juni 2008 - 13:33

Fam Kolijn Axel :

We vroegen ons af of je nog vel op je lijf had ,
    echt vet stoer.
    Leuk al die berichten,krijgen de indruk dat het daar best leuk is.Hartelijke gr van ons allen