Galveston Island - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Gosse en Nellie Kolbeek - WaarBenJij.nu Galveston Island - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Gosse en Nellie Kolbeek - WaarBenJij.nu

Galveston Island

Door: HK (pictures provided by: GK)

Blijf op de hoogte en volg Gosse en Nellie

29 Mei 2008 | Verenigde Staten, Houston

Maandag (Memorial Day, officiele vrije dag) een dagje naar het strand op Galveston Island.

Maandagochtend mit dein auto vertrokken naar Galveston Island. Geen problemen onderweg, in tegenstelling tot de terugweg, maar dat ziet u later. Rond het middaguur kwamen we aan op de boulevard van Galveston met uitkijk op ''the Gulf of Mexico''. We besloten eerst even wat te eten bij sandwich master: Subway. Een 'footlong sandwich' voor $5,- (1 foot = 30,48 cm.) Met een GRATIS 'refill' van ons drinken weer naar de auto terug gegaan(Tja, we blijven Zeeuwen;)) We waren eigenlijk van plan om naar het zwempark '' Schlitterbahn'' te gaan (http://www.schlitterbahn.com/gal/default.asp Schlitterbahn is eigenlijk een soort Splash Town (zie vorige bericht!) maar met weer andere glijbanen) maar toen we langs het strand reden zag dat er wel erg aantrekkelijk uit, dus besloten we om maar naar het strand te gaan en Schlitterbahn maar even links te laten liggen. Aangezien het plan eerst was om ons (Mirjam en ik) af te droppen bij Schlitterbahn en dat Mister and Misses Kolbeek van plan waren om "cultureel te doen", zijn alleen Mirjam en ik naar het strand gegaan, en zijn Mr. & Mrs. Kolbeek niet afgeweken van hun plan, which was: een rondvaart op een ouderwetse radarboot "The Colonel". De camera is papa's eigendom dus de meeste foto's zijn vanzelfsprekend van de rondvaart. Het strand zelf was erg relaxed! De golven daar waren vrij hoog af en toe wat natuurlijk weer voor extra zwemplezier zorgde! Verder gewoon zonnen natuurlijk, een beetje te veel ge-zond...(hoe schrijf je dat woord?? gezond lijkt op gezond als in met vitaminen enz... maar goed, met ge-zond bedoel ik dus het voltooid deelwoord van ''zonnen'';)) We hebben dus iets te lang genoten van 'The Texas sun' want aan het einde van de middag(zo rond half 5), toen papa en mama ons op kwamen halen, was onze aan-de-Texaanse-zon-blootgestelde-huid(ja, dat is één woord;)) wat rood-achtig van kleur. Om 6 uur stond er nog een 3-D film over the Grand Canyon op het programma in the IMAX theater. De film ging over het feit dat de rivier die door de Grand Canyon heen stroomt, The Colorado River, aan het opdrogen is. Er was een man die zijn leven 'dedicated'(toegewijd) aan het redden van rivieren over de hele wereld. Hij had foto's van een 'explorer' die ergens in 1950 de Grand Canyon in was gegaan en foto's had gemaakt, en die foto's had hij goed bekeken en in die film ging hij op zoek naar de exacte plekken om daar weer een foto te maken en te zien hoe en wat er allemaal veranderd is. Het kwam er op neer dat de rivier enorm is ''ge-decreased'' in size. Er zijn markeringen op die rotsen van waar het water vroeger stond, en het verschil met nu is echt tientallen meters! Je zag ook in vergelijking met die foto's uit 1950 dat er enorm veel meer begroeiing was dan voorheen. Verder was die film erg mooi gemaakt met kano-tochten over die Colorado River. Met zo'n 3D bril lijkt het echt net of je in de kano zit, en met al dat opspattende water enzo, allemaal erg mooi! Heel veel mensen probeerden in het begin natuurlijk al die dingen aan te raken, die door die 3D bril vlak voor je lijken. Altijd leuk;) Dat was in ieder geval een leuke en interessante afsluiter van onze 'Galveston day'! Na die film zijn we weer huiswaarts gegaan. Op de terugweg hadden we dus wél een file.. we hebben anderhalf uur in de file gestaan die stapvoets vooruit ging... Ook alle 'feederroads'(de wegen die naar de snelweg toe voeren) zaten vol, dat ging ook allemaal stapvoets. Op een bepaald punt zat er alleen maar een stuk gras van een tiental meter tussen die feederroad en de snelweg en je zag zo een paar van die grote trucks daar overheen rijden met hun 4wiel aandrijving en zich zo alvast een plekje op de snelweg te veroven.. Over al dat soort dingen wordt niet moeilijk gedaan hier, net als rijden met blikschade... bijna compleet kapotte auto's rijden hier nog gewoon zonder problemen over de weg.. Toch zijn we allemaal weer veilig aangekomen thuis, en hebben zeker genoten van Galveston Island! Er is genoeg te doen naast het strand dus zeker de moeite waard om nog eens vaker naar toe te gaan!

• 30 Mei 2008 - 08:08

Truus Van Den Berg:

Leuk bericht!
    Zijn wij ooit - bijna 31 jaar geleden- ook geweest.
    (Galveston strand)
    Was toen zwanger van Hans Pieter die 13 mei j.l voor de 3e keer vader is geworden!!!

• 30 Mei 2008 - 10:00

Anja Kolijn:

Ziet er allemaal leuk uit. Mooi strand, mooie omgeving. Heerlijk genieten daar in Amerika.
    Alleen de files, ja, daar hebben wij Zeeuwen gelukkig geen last van. Geweldig toch!
    Goed weekend!!

• 30 Mei 2008 - 12:52

Rina Bakker:

Gosse, je ziet er stoer uit hoor met je hoed!
    Leuk wat jullie allemaal doen! Het ga je goed!
    Groetjes uit Terneuzen voor allemaal van Wim en Rina
    Gosse, Wim wil volgende week de Reuzen van Vlaanderen fietsen...

• 01 Juni 2008 - 20:48

Anja:

Another great day in America!
    We kunnen niet wachten tot van de zomer!
    Geniet van alles.

(k) Anja en Marco

• 04 Juni 2008 - 13:29

Janny Meima:

Het is genieten daar, denk je nog weleens aan Terneuzen Nellie?
    Hartelijke groet!